Scoala Gimnaziala Comandor Alexandru Catuneanu

Școala Gimnazială nr. 1 Lunca Cetățuii, dată în folosință la 15 septembrie 1960, este situată în zona de sud a județului Iași, la distanța de 10 km de municipiul Iași.
Școala funcționează în cinci corpuri de clădire, cu o suprafață totală de 2231 mp, având destinațiile:
- locația de bază Lunca Cetățuii pentru elevii claselor I – VIII;
- locația pentru Grădinița cu program normal Lunca Cetățuii.
- locația Dumbrava pentru elevii claselor I – VIII ;
- locația pentru Grădinița cu program normal Dumbrava;
- locația Lunca Cetățuii nr.2 pentru elevi de învățământ primar și o grupă de preșcolari;
Toate spațiile au beneficiat de lucrări de reabilitare și sunt autorizate din punct de vedere sanitar.
Clasele I-VIII desfășoară activitatea în două schimburi și la grădinițe într-un singur schimb.
Misiunea școlii
Școala – în parteneriat cu comunitatea locală – iși propune să ofere șanse egale pentru educație și cultură tuturor elevilor, indiferent de etnie și religie, promovând identificarea și dezvoltarea abilităților și capacităților respectivelor elevi pentru a fi capabil să se adapteze unei societăți europene, prin formarea unor persoane. comportament și atitudini responsabile față de ei și față de comunitate.
Sloganul școlii:
„OFERIM O ȘANSĂ TUTUROR”
Viziunea școlii
Viziunea școlii Lunca Cetățuii urmărește:
- Facilitarea dezvoltării individuale a fiecărui copil;
- Crearea unui climat de muncă și de învățare care să fie stimulative pentru toți copiii;
- Dă sens încrederii și aspirațiilor elevilor și părinților acestora, pe termen lung, de creștere și dezvoltare personală, de formare a competențelor cheie.
- Oferă părinţilor siguranţa că preşcolarii, şcolarii trăiesc şi muncesc într-un cadru sigur, învaţă să coopereze liber cu alţii şi sunt pregătiţi pentru o formare permanentă personală;
- Oferă comunităţii modele de tineri apţi să se integreze cu succes în sistemul de învăţământ liceal şi în viaţa comunităţii.
Ţinte strategice
- asigurarea accesului tuturor copiilor – indiferent de etnie, sex, religie – la educație;
- asigurarea comunicării și relaționării cu familiile și reprezentanții comunității locale (poliția, medicul, asistentul social, mediatorul școlar, psihopedagogul, cadrele didactice);
- adaptarea învățământului la cerințele individuale (CES, copii supradotați);
- formarea comportamentelor pro-active în asumarea unor responsabilități și luarea unor decizii;
- continuarea traseului educațional al copiilor: preșcolar, învățământ primar, învățământ secundar, liceal;
- dezvoltarea competențelor de relaționare interculturală, conservarea tradițiilor locale, identificarea unor tradiții pierdute;
- crearea unui climat de siguranță fizică pentru elevii școlii și a unui ambient plăcut;
- promovarea imaginii școlii în contextul climatului concurenței actual de descentralizare și autonomie instituțională;
- schimbarea atitudinii cadrelor didactice pentru realizarea obiectivelor propuse; evaluarea obiectivă a activității desfășurate;
- derularea de programe nonformale pentru asigurarea socializării;
- promovarea educației ecologice în scopul protecției mediului;
- sprijinirea elevilor mai motivați și mai puțin susținuți de familie în vederea ameliorării rezultatelor școlare; derularea proiectelor de educație remedială pentru elevii cu dificultăți în activitatea școlară;
- oferirea către comunitatea romă a unor programe de educație a adulților.