Liceul Teoretic ,,Comandor Alexandru Catuneanu”
Liceul Teoretic ,,Comandor Alexandru Cătuneanu” Lunca Cetățuii, dat în folosință la 15 septembrie 1960, este situat în zona de sud a județului Iași, la distanța de 10 km de municipiul Iași.
Liceul funcționează în patru corpuri de clădire, cu o suprafață totală de 2231 mp, având destinațiile:
- locația de bază Lunca Cetățuii pentru elevii claselor primare – liceale;
- locația Dumbrava pentru elevii claselor primare – gimnaziale ;
- locația Lunca Cetățuii nr.2 pentru elevi de învățământ primar și o grupă de ,,A doua șansă”
Toate spațiile au beneficiat de lucrări de reabilitare și sunt autorizate din punct de vedere sanitar.
Programul unității noastre școlare se desfășoară activitatea în două schimburi.
Misiunea școlii
Școala – în parteneriat cu comunitatea locală – iși propune să ofere șanse egale pentru educație și cultură tuturor elevilor, indiferent de etnie și religie, promovând identificarea și dezvoltarea abilităților și capacităților respectivelor elevi pentru a fi capabil să se adapteze unei societăți europene, prin formarea unor persoane. comportament și atitudini responsabile față de ei și față de comunitate.
Sloganul școlii:
„OFERIM O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”
Viziunea școlii
Viziunea școlii Lunca Cetățuii urmărește:
- Facilitarea dezvoltării individuale a fiecărui copil;
- Crearea unui climat de muncă și de învățare care să fie stimulative pentru toți copiii;
- Dă sens încrederii și aspirațiilor elevilor și părinților acestora, pe termen lung, de creștere și dezvoltare personală, de formare a competențelor cheie.
- Oferă părinţilor siguranţa că preşcolarii, şcolarii trăiesc şi muncesc într-un cadru sigur, învaţă să coopereze liber cu alţii şi sunt pregătiţi pentru o formare permanentă personală;
- Oferă comunităţii modele de tineri apţi să se integreze cu succes în sistemul de învăţământ liceal şi în viaţa comunităţii.
Ţinte strategice
- asigurarea accesului tuturor copiilor – indiferent de etnie, sex, religie – la educație;
- asigurarea comunicării și relaționării cu familiile și reprezentanții comunității locale (poliția, medicul, asistentul social, mediatorul școlar, psihopedagogul, cadrele didactice);
- adaptarea învățământului la cerințele individuale (CES, copii supradotați);
- formarea comportamentelor pro-active în asumarea unor responsabilități și luarea unor decizii;
- continuarea traseului educațional al copiilor: preșcolar, învățământ primar, învățământ secundar, liceal;
- dezvoltarea competențelor de relaționare interculturală, conservarea tradițiilor locale, identificarea unor tradiții pierdute;
- crearea unui climat de siguranță fizică pentru elevii școlii și a unui ambient plăcut;
- promovarea imaginii școlii în contextul climatului concurenței actual de descentralizare și autonomie instituțională;
- schimbarea atitudinii cadrelor didactice pentru realizarea obiectivelor propuse; evaluarea obiectivă a activității desfășurate;
- derularea de programe nonformale pentru asigurarea socializării;
- promovarea educației ecologice în scopul protecției mediului;
- sprijinirea elevilor mai motivați și mai puțin susținuți de familie în vederea ameliorării rezultatelor școlare; derularea proiectelor de educație remedială pentru elevii cu dificultăți în activitatea școlară;
- oferirea către comunitatea romă a unor programe de educație a adulților.